Konferencje hybrydowe to format wydarzeń, który łączy w sobie elementy spotkań stacjonarnych oraz wirtualnych. Coraz częściej organizatorzy decydują się na taki sposób przeprowadzenia konferencji, aby z jednej strony zwiększyć zasięg i dostępność wydarzenia, a z drugiej – zachować interaktywność i zaangażowanie uczestników.
Jakie są zalety konferencji hybrydowych?
Konferencje hybrydowe to wyzwanie dla organizatorów, ale duże ułatwienie dla jej uczestników. Mogą oni wybrać w jaki sposób chcą uczestniczyć w danym wydarzeniu. Jeśli osoby, które chcą wziąć udział w naszym wydarzeniu mieszkają setki kilometrów od miejsca naszego spotkania często decydują się na połączenie online, oszczędzając tym sam czas i pieniądze, które musieliby wydać na dojazd, zakwaterowanie i wyżywienie. Dzięki temu, organizując wydarzenie możemy pozyskać nawet dwa razy więcej odbiorców, którzy wezmą udział w naszym evencie. Konferencje hybrydowe pozwalają także podzielić odbiorców on-line na dwie kategorie/dwa poziomy dostępu:
- Aktywni uczestnicy spotkania lub dyskusji – dla tych uczestników przygotowujemy spotkanie na wybranej platformie np. Micrososft Teams, Google Meet lub Zoom, gdzie aktywnie mogą włączyć się w czasie rzeczywistym do dyskusji. W tej sytuacji komunikacja jest bardzo prosta. Prowadzący widzi „podniesioną rekę” jednego z użytkowników platformy, udziela mu głosu, a inni odbiorcy online, jak i osoby stacjonarnie widzę przemawiającą osobę.
- Bierni uczestnicy spotkania/słuchacze – to grupa osób, która transmisję z tego wydarzenia może oglądać na wybranej platformie lub Twoim profilu na Facebooku, Linkedinie, a nawet na TikToku, ale nie mają możliwości dołączenia do dyskusji.
Oddzielając te dwie grupy unikasz zamieszania wśród osób, które chciałby zabrać głos, a dodatkowo tworząc live w mediach społecznościowych budujesz zdecydowanie większy zasięg swojego wydarzenia.